„Călătoria studentului”

Am citit ieri cartea lui Ion Cosmovici, Călătoria studentului. Am citit-o pentru că autorul mi-a fost profesor la Științe Politice și știu că e un tip mișto și pentru că în ultima vreme mă tot întreb și eu pe ce ar fi cazul să mă concentrez de fapt, profesionalmente vorbind.

Cartea are ca subiect orientarea în carieră și e scrisă pentru tinerii indeciși, care nu-și dau seama la ce se pricep  cel mai bine, ce îi atrage, ce îi motivează.

E o carte simplă, cursivă, frumoasă, relevantă. Face pe tot parcursul ei apel la filme – fiecare capitol începe cu un citat dintr-un film, sunt date exemple de comportament din scene de film. Asta pentru că autorul crede că tinerii învață mult din filme, e o metodă prin care ești confruntat cu probleme, dileme de viață și cu soluții posibile într-un timp foarte scurt și fără riscuri. De asemenea, Călătoria studentului are structura unui scenariu de film, urmând cartea lui Joseph Campbell, Hero’s Journey.

Găsiți Călătoria studentului și online, aici și aici, rămâne doar să aveți chef să o citiți.

Lasă un răspuns

