Schiță de infrastructură

Am pus în titlu două cuvinte greoaie, dar să știți că nu e deloc un articol greoi. Ce urmează să citiți este părerea mea despre cum poate arăta un sistem de gestionare a sprijinului pe care sunt dispuși să-l ofere oamenii, companiile, ONG-uri din alte domenii, publicurile străine sau presa. Nu e vorba de un plan de campanie, nici de un plan de acțiune pentru ca ONG-urile să ajungă în situația să facă o campanie.

E vorba despre izvoarele de sprijin din care ONG-urile nu știu deocamdată cum să bea. Sigur, dacă e să faci un efort de genul celui pe care îl recomand, n-o să fie vorba doar despre izvoare, va trebui și să sapi, nu toată lumea oferă. Mă gândesc aici mai ales la situația oamenilor care au câini, mai ales pe la sate. Aici ar fi o variantă să sponsorizezi veterinarul satului (există, dar se ocupă de animalele importante pentru țărani, cele care produc) să convingă oamenii să-și sterilizeze câinii și să o și facă.

OK. Să revenim la izvoare. Citiți mai jos cum am gândit eu. Veți vedea că din când în când apare cuvântul „Centrul”, el se referă la ONG-urile unite, care vor fi numit un fel de comitet de coordonare.

Încă ceva: e doar o schiță, feedbackul e binevenit.

 

Centrul infrastructurii:

Crearea unui site-centru de comandă, ca loc în care oricine poate găsi toate informațiile de care are nevoie pentru a sprijini campania, care va fi actualizat în timp real cu progresele campaniei. Site-ul trebuie să aibă și versiune în engleză.

Rutele de primire a sprijinului:

Segmentarea publicurilor în funcție de resurselor de care dispun:

(vorbim aici numai de cei care vor să salveze câinii de la eutanasiere sau sunt indeciși, sceptici, nu are sens să încercăm să îi convertim pe ceilalți, e demonstrat:D)

1. Persoane fizice

  • Dorința și posibilitatea de a avea un câine: cei care pot adopta

Pentru ca lor să le fie mai ușor să adopte, se poate crea o hartă a centrelor de adopție așa încât fiecare să îl găsească pe cel mai apropiat și să aibă informații despre cum ajunge acolo (transport public), care e programul centrului și care sunt condițiile de adopție

  • Bani: cei care pot dona bani

Acestor oameni trebuie să le fie puse la dispoziție mai multe canale de donații:

– cont în lei și cont în euro

– număr Romtelecom pentru donare prin apel

– număr pentru donare prin sms

– contract debit direct: prin acest gen de contract persoana acceptă ca banca la care are cont să vireze lunar o sumă de bani timp de x (6 luni, 1 an, 2 ani, să avem mai multe opțiuni) în contul Centrului. E ca un fel de abonament.

– număr special pentru cei care vor să doneze altfel (cine știe?)

  • Timp: pensionarii și alți oameni care nu au alte resurse, doar mult timp neocupat

Acești oameni se deplasează de obicei mai greu, așa că ei pot contribui făcând ceva acasă. Pot, de exemplu, confecționa lucruri care pot fi vândute pe site, printr-un magazin online sau altfel.

– doamnele pot tricota hăinuțe pentru câini (le dăm noi model și material)

– domnii pot asambla cuști pentru câini (le dăm noi materialele și instrucțiunile, stil IKEA)

– putem să organizăm ateliere de pictat pe lemn, în care cine vrea să vină să picteze pe cuști ca să le crească valoarea

  • Timp și energie: tinerii care nu au serviciu și au mult entuziasm

Acești voluntari pot contribui la tot felul de activități fizice, și va fi nevoie de ei în număr cât mai mare în campanie.

– unii pot participa la construirea adăposturilor

– unii pot participa pe partea administrativă și de baze de date

– alții sunt cei care se duc să colecteze hăinuțele și cuștile

– alții participă la organizarea de evenimente

– etc – trebuie creată o listă cu toate modurile în care pot participa, ca ei își poată alege sau măcar să știe câte variante există

  • Competențe specifice: profesioniștii în diverse domenii care vor să ajute campania

Campania va avea nevoie de resurse umane competente în multe zone. Pe durata campaniei cel puțin, va fi un fel de organizație uriașă, cu departamente, cu procese, cu tot.

– traducători

– webwriteri care să se ocupe de actualizarea site-ului

– organizatori de evenimente

– consilieri juridici

– experți în resurse umane

– customer service

– alte profesii, trebuie analizat mai bine

– veterinari și studenți la medicină veterinară

  • Influență: vedete, bloggeri

Ei au expunere. Mesajele transmise de ei pot ajunge la foarte mulți oameni.

– vedetele vor avea posibilitatea să sune o persoană responsabilă doar de acest lucru și să își ofere practic, imaginea. Ce poate fi făcut cu această imagine va fi prevăzut dinainte în planul de comunicare.

– bloggerii trebuie să aibă la dispoziție bannere pe care le pot pune pe blogurile lor pentru a-și arăta susținerea sau pot scrie despre campanie (iarăși, planul de comunicare va prevedea feluri în care ei se pot implica)

  • Terenuri: proprietari mari și mici

Se poate întâmpla și asta, există oameni care au moștenit terenuri dar nu au aplecarea să le cultive sau să construiască, iar dacă le vând nu iau mulți bani. Ei pot fi înclinați să doneze o bucată din ele.

– ei trebuie să aibă măcar două persoane dedicate relației cu ei – un om de comunicare și un om de juridic, donarea de terenuri presupun că implică niște acte mai complexe

  • Pui (căței): cei care sunt tentați să abandoneze puii pe stradă

Ei trebuie să știe că există alternativă la abandon, iar această alternativă va fi creată de Centru. Ei ar putea să ducă puii fie în centrele primăriei, fie la ONG-urile locale, unde în ambele cazuri vor fi sterilizați.

– puii sunt mult mai doriți de cei care vor să adopte, decât câinii deja mari. Oamenii care au pui și n-au cui să-i dea, trebuie să afle unde să îi aducă. (Mesajul către ei poate fi unul flatant, pentru că ei vor contribui practic, la creșterea adopțiilor, chit că au contribuit și la creșterea numărului de câini de gestionat. Mesajele acuzatoare nu cred că ar funcționa.)

– când acești oameni vin cu puii la centre, un veterinar voluntar al campaniei se oferă să sterilizeze câinii care au conceput puii (trebuie să prevenim repetarea situației, nu?)

  • Responsabilitate: cei care văd pui abandonați pe stradă

Ei trebuie să știe unde să îi ducă – local, la ONG-uri.

  • Idei: cei care au idei de acțiune în legătură cu problema

Fie formulăm noi întrebări precise pentru ei, fie e un spațiu în care își scriu ideile pe care le au deja.

  • Mulțumire, entuziasm: cei care sunt surprinși plăcut de campanie, de cum evoluează ea

E mai bine ca oamenii încântați de acțiune să se exprime la noi decât în alte părți, reunind feedbackul lor vom avea o dimensiune a percepției campaniei. Va fi un spațiu dedicat acestui feedback, eventual integrat cu alte canale pe care vine el de obicei – Twitter, Facebook. Sigur că vor fi și opinii în sens opus, e firesc.

2. Companii

Iarăși, trebuie să existe o echipă dedicată relației cu aceste companii care își oferă sprijinul (în afara celor care au fost contactați deja într-o fază anterioară).

  • Bani
  • Materiale/produse (materiale de construcții, hrană uscată, mașini etc – trebuie completată lista cu materiale utile) – tot aici ne putem gândi la un sistem de colectare din restaurante a resturilor de mâncare, dacă el nu există deja
  • Servicii
  • Rețele (sunt firme cu rețele de filiale sau de distribuție, iar această infrastructură poate fi folosită în multe feluri)

3. ONG-uri care susțin dezvoltarea societății civile

Ele pot promova campania ca pe o probă de coeziune și colaborare națională, entuziasm și încredere în societate.

4. Publicuri străine

Versiunea în engleză a site-ului va asigura toate variantele de acțiune de susținere și pentru ei. Sigur, nu vor fi păstrate variante care nu se pot aplica, pe motivul localizării în altă țară.

Pentru toate variantele de acțiune, trebuie să existe persoane diferite responsabile, buni vorbitori de engleză.

5. Parteneri media

Trebuie să existe o echipă responsabilă de relația cu presa, care să fie capabilă să ajute presa cu informații și ce mai au ei nevoie.

Anunțuri

2 gânduri despre „Schiță de infrastructură

  1. Pingback: Maidanezi | ciorna

  2. Pingback: Ce facem dacă: tema câinilor fără stăpân | Revista de Povestiri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s