curat

Mi-am dat seama, măi! Ce rost mai are un blog numit „ciorna” când eu am trecut totul pe curat prin croșetarea Revistei de Povestiri?

Un minirost s-ar putea să aibă. Pentru că undeva trebuie să poți să exprimi un punct de vedere personal. De vreun an am început să stau pe Facebook. Mă gândisem să întrețin mai bine legăturile de prietenie, să îi văd și eu, să mă vadă și ei. Dar e o capcană! Pe Facebook scriu cu așteptarea like-urilor (cine crede că nu face așa e un mincinos!). Și când dădeam să-i urmăresc, să văd ce îi mai preocupă, mă enervau share-urile de poze și multe prostii. Nu simt că pot să am relații sincere pe-acolo.

Oricum, de când cu revista, am trecut și eu printr-un proces de repersonalizare, să zicem așa. Cum se schimbă oamenii când pleacă la război, așa m-am schimbat și eu. Am devenit mai dură, mai directă, mai eficientă și mai eficace. Cât mai puține costuri, în termeni de timp și de efort, cât mai multe rezultate. Consecințele au fost diverse. Rezultate am avut – revista a înflorit. Din păcate, consecințele cu valoare opusă au fost că n-am putut să savurez asta! Și am neglijat dansul din legăturile cu prietenul, cu prietenii, cu mine.

Când mă uit înapoi nici nu-mi vine să cred câte s-au întâmplat anul trecut și cât ajutor am primit de la niște oameni față de care nu am exprimat niciodată clar, frumos, că știu, că simt, că sunt recunoscătoare. Când mă întreb ce i-a convins să facă asta îmi dau seama că e imposibil să fi fost eu, cred că a fost entuziasmul care iradiază din proiect și nucleul de prieteni vechi, inițial. Vechi, dar n-am avut grijă de ei :)

Și nici nu vreau să promit că voi avea de acum înainte. M-am săturat de rezoluții de comportament. O să o iau incremental, încercând măcar să cultiv o dispoziție bună și primitoare la mine. Că m-am săturat și de mood swings și de auto-învinovățiri și pedepsiri. O fi ceva de plăcut și la mine, o să încerc și eu să văd asta.

Lasă un răspuns

